Improwizacja to umiejętność tworzenia czegoś na bieżąco. W tym sensie wszyscy jesteśmy ekspertami od improwizacji, ponieważ tworzymy własne życie na bieżąco, bez przygotowań, ani żadnych scenariuszy. Improwizacja na scenie jest oczywiście czymś innym, ponieważ tworzymy coś przed publicznością w celu zapewnienia rozrywki czy innych doznań. Życie i twórczość są jednak ze sobą ściśle połączone, praktyka improwizacji na scenie będzie miała wpływ na nasze życie, a to jak w tym życiu funkcjonujemy będzie wpływało na to, w jaki sposób do improwizacji podejdziemy.
Z wykształcenia jestem tancerką, więc głównym obszarem moich zainteresowań jest improwizacja ruchowa i szeroko rozumiana ekspresja cielesna.
W trakcie warsztatu skupimy się więc na ciele, na pogłębieniu świadomości ciała i tym jak się ono wyraża, na kształtowaniu swojej energii na bieżąco, na ugruntowaniu się we własnym ciele i odnalezieniu w sobie siły i witalności do tworzenia w czasie rzeczywistym, a także do swobodnego bycia – czy to na scenie, czy w życiu.
Od stycznia do sierpnia tego roku uczyłam się i pracowałam w Tictac Art. Centre w Brukseli, czyli ośrodku artystycznym poświęconym rozwijaniu improwizacji na scenie założonym przez Davida Zambrano i Mata Voortera. W praktyce poprzez własne soczewki i doświadczenia rozwijam metody oraz sposób rozumienia improwizacji, które wyniosłam z udziału w licznych warsztatach Davida Zambrano, w których brałam udział w czasie swojego pobytu w Tictac Art. Centre.
Dla kogo?
Dla tych, którzy już tańczą np. kontakt improwizację, taniec współczesny, występują na scenie i chcą poszerzyć swoją paletę narzędzi ruchu i improwizacji.
Ale też nie musisz zajmować się tańcem, by wziąć udział – dołącz jeśli chcesz czerpać radość z odkrywania różnych form wyrazu poprzez ruch, gest, czy kształt.
To też zaproszenie dla osób, które są ciekawe jak nasze nawyki i nasz umysł przejawia się w ciele, by móc lepiej siebie poznać i dzięki tej wiedzy rozwijać.
W końcu to zajęcia dla każdego, kto ma ochotę potańczyć i dać upust swojej potrzebie ruchu w bezpiecznej, nieoceniającej przestrzeni.
Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie, wystarczy otwartość i ciekawość siebie.
Gdzie i kiedy?
18 lutego 2024 (niedziela), godz. 9.00-17.00
Około godz. 12.30 będzie przerwa lunchowa.
Studio Oddaj Ciężar
ul. Kijowska 11, Warszawa
W warsztacie uczestniczymy boso lub w skarpetkach.
Cena
190 zł – przy wykupieniu udziału w warsztacie do 20 stycznia
220 zł – przy wykupieniu udziału w warsztacie po 20 stycznia
Prowadząca
Ola Korniejenko – tancerka, aktorka teatru tańca, improwizatorka, podcasterka. Kształciła się na rocznym międzynarodowym programie tańca współczesnego Performact w Portugalii, programie DIP prowadzonym przez Antona Lachky’iego w Belgii, podczas półrocznego pobytu w TicTac Art Center Davida Zambrano oraz w trakcie studiów na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na kierunku aktor teatru tańca.
Doświadczenie taneczne i choreograficzne zdobywała u takich osób jak David Zambrano, Jasmine Vardimon, Anton Lachky, Jos Baker (Peeping Tom), Jennifer Manson, Rob Hayden (Ultima Vez), Akira Yoshida (Peeping Tom), Horacio Macuacua, Jozef Frucek i Natalia Pieczuro (Fighting Monkey), Edivaldo Ernesto, Tom Weksler, Jukstapoz Company, Jacek Łumiński, Wojciech Furman (Uczony Fizol), Adrian Bartczak (Cart Blanche), Igor Podsiadły (Club Guy&Roni).
Współpracowała z Teatrem Tańca KIJO w Łodzi przy spektaklach: Mioklonopolis chor. Michał Ratajski, Przypowieść Jing Jang ZOO reż. Michał Ratajski, chor. Emilia Biskupik oraz Energia chor. Emilia Biskupik, a także z Teatrem Chorea w Łodzi przy spektaklach: Oratorium Ziemi (reż. Tomasz Rodowicz), Taśmy profesjonalne (chor. Tomasz Ciesielski), Trans-sen (chor. Ilona Gumowska), RE:Rosas! (reż. Iza Szostak).
Jest również twórczynią i prowadzącą podcastu Uszami Tańca, który ma na celu promocję środowiska tańca współczesnego w Polsce oraz jego międzypokoleniową integrację.
Fotografia @kasiazimna.foto